Styrketräna...När ???

I förra veckan var jag förkyld men i slutet av veckan blev det bättre och jag såg fram emot att börja träna igen på Friskis & Svettis nu denna vecka. Vad händer då ? Jo, nu är jag förkyld igen och halsen värker och min hosta har kommit ett varv till..Suck !!! Jag som såg fram emot att träna bort påsk-överflödet och ha kul på vägen för jag gillar verkligen att träna på gymmet, iallafall så länge det inte är riktigt toppväder ute, för sen blir det allt svårare att motivera sig när solen och värmen kommer. Får nöja mej med lite lugna promenader och hålla koll på maten som jag stoppar i mej. Brukar för det mesta gå bra på vardagarna men ibland ställer helgen till det ordentligt. De flesta helger har gått bra och jag har unnat mej en godis och matdag, där jag får att äta lite mer av det jag tycker är gott. Men som sagt under påsken har det verkligen urartat. För mycket mat och godis så det ska jobbas bort så jag når mitt mål. Och det hoppas jag blir snart men allt hänger ju på mej själv och förstås om jag får hålla mej frisk för ingen annan kan ju göra det åt mej så det är bara att kämpa på.
 
 
Grönt citronte med ingefära, honung och citron gör gott i halsen
 
När jag druckit upp mitt te så klädde jag på mej ytterkläderna och gav mej ut på en 60 min stavpromenad och det var skönt att få lite frisk luft i de hostiga lungorna. Känns verkligen mycket som våren kommer med stormsteg och inte minst så märks det på våra tre katter. De smiter ut så fort de ätit och går på jakt eller ligger och lappar sol när det är det. Annars hittar de en plats ute att vila på under tak.
 
 
En av våra katter, Findus har något i kikaren som han spanar in...
 
 
Hoppas att det inte var denna söta blåmes, men vi har fåglarnas mat vid köksfönstret så vi kan hålla koll så de inte är där och smyger.
 
 
 
Efter promenaden smakade det extra gott med en skål fiberhavregrynsgröt med frysta blåbär, mjölk och lite blandade hackade nötter. Efter gröten så kollade jag lite på FB vad mina vänner gjort och ska göra. Och så brukar jag gå in dagligen på en sida som heter Rolf Munke PT på FB och där får man jättebra tips om styrketräning hemma, dagliga utmaningar, att bli peppad av att träna, äta bra och nyttig mat, och olika kurser som man kan hänga med på t.ex 30 dagar utan socker. Och den var jag med i, och för en f.d sockerråtta som jag och som har något bättre koll på sockret nu, så vågade jag bara ta en dag i taget. Men jag fixade det och det trodde jag aldrig att jag skulle klara. 30 dagar utan den minsta godisbit eller annat gott. Efteråt så var jag så otroligt stolt och glad att jag verkligen fixade det. Man blir man så peppad och inspirerad av duktiga Rolf som verkligen engagerar sig i oss. Har träffat Rolf innan IRL när jag gick på ett sysselsättningsföretag, och där höll han i Friskvård och ibland tränade vi på F&S med honom. Så jag vet att han är kunnig, och han får en att göra sitt bästa utan några pekpinnar, och man får misslyckas, det är bara att borsta av sig gruset och köra vidare. Man behöver inte krångla till det med konstiga dieter, om man nu inte vill, utan det är bra och vettig mat. Och han vill att man inte ska fundera på så mycket om eller när och vad man ska träna utan bara köra på som han säger..Just do it !!! :)
 
 
https://www.facebook.com/RolfMunkePT/?fref=ts
 
Man gör ju grovjobbet själv, men det är ju ganska fantastiskt att det fungerar att en PT som Rolf på nätet, och alla som skriver och peppar en på sidan, kan få en att bli så inspirerad att man vill klara av att testa utmaningarna, äta bättre, träna regelbundet, gå ner i vikt m.m. Rolf och gänget ni är...Simply the best !!!
 
 
 
Ha en skön vecka alla vänner & Ta hand om er !!! Kram
 
 

Liknande inlägg

1 Anonym:

skriven

Tack för titten här inne Plus att du är en fin vän på Fb Jag håller med dig om P t Rolf Munke träningen och maten Härlig hjälp att få
Kram på dig och krya på dig

Kommentera här: